آیت الله آملی لاریجانی  در یادواره شهدای روحانی ساری:

انقلاب اسلامی ایران مدیون خون پاک شهداست


کد خبر: 5198
انقلاب اسلامی ایران مدیون خون پاک شهداست
مراسم سیزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید موسی صالحی و یادواره شهدای والامقام روحانی شهرستان ساری با حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی، در امامزاده یحیی ساری برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی مجمع ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مدیون خون پاک شهداست، گفت: شهدا با نثار جان شیرین و خون پاک خود، عزت و سرافرازی را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی افزود: انقلاب اسلامی ایران مرهون عالمان وارسته‌ای است که در جهت اعتلای دین مبین اسلام و تربیت انسان‌های صالح، تلاش شبانه روزی داشتند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل راه را برای روحانیون جوان گشودند و طلاب در رعایت تقوی و وظیفه ارشاد به دیگران مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش دارند، گفت: شهدا با گذشتن از تمام هستی خود، علاوه بر نشان دادن راه سعادت، عزت و سرافرازی را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.

آیت الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: شناخت نعمت خداوند یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی برای انسان است و سرمایه‌های انسانی نیز جزء بزرگ‌ترین سرمایه الهی برای یک ملت است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهدای روحانی از بزرگ‌ترین سرمایه ملت هستند و هر کسی توان درک شهید و شهادت را ندارد.

وی تاکید کرد: در آیات قرآن، حق تعالی خود را مالک همه جان‌ها می‌داند و این یک مفهوم عادی در بر ندارد.

آیت الله صادق آملی لاریجانی با بیان اینکه کلماتی در قرآن جاری می‌شود که باید به آن‌ها تامل کرد و حب خداوند یک امر معمولی نیست، گفت: تعبیر "فوز عظیم" در قرآن در موارد خاص دیگری بیان می‌شود و آن این است که خداوند از کسی رضایت کامل داشته باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آیت الله صالحی عالم وارسته‌ای بود که در جهت کسب رضای خداوند متعال و همچنین علوم و معارف اسلامی تلاش شبانه روزی داشتند و در نهایت نیز در راه اعتلای دین مبین اسلام به ملکوت اعلی پیوست.

وی گفت: آثار محبت خداوند تنها در برخی از انسان‌ها که در مسیر مجاهدت تلاش دارند، نمایان می‌شود و آیت الله صالحی در زمره این افراد بود.

گزارش تصویری

 


گزارش خطا
ارسال نظر