در جلسه ای به ریاست آیت الله آملی لاریجانی صورت گرفت؛

بررسی طرح بانکداری مرکزی ایران در هیئت عالی نظارت مجمع


کد خبر: 1821
هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل جلسه داد و مصوبه مجلس درباره «بانک مرکزی جمهوری اسلامی» را بررسی کرد و موادی از آن را مغایر سیاست های کلی تشخیص داد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیئت عالی نظارت مجمع، عصر و شامگاه سه شنبه 29 آذرماه پس از چند جلسه بررسی طرح بانک مرکزی در «کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع» و «کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع» و تبادل نظر با طراحان این طرح به عنوان یک قانون مادر، مواد مصوبه مجلس از لحاظ مغایرت نداشتن و نیز عدم تطابق طرح بانک مرکزی ایران با سیاست های کلی را بررسی نمود.

در این جلسه، اعضای هیئت عالی نظارت مجمع ماده یک:«اصطلاحات به کار رفته در طرح»، ماده دو: «اهداف پنجگانه بانک مرکزی»، ماده چهار:«وظایف بیست و چهارگانه و اختیارات بانک مرکزی» را بررسی کردند و مفاد برخی از آنها با بندهایی از سیاست های کلی قانونگذاری و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، مغایر و غیرمنطبق تشخیص دادند که این نظر پس از پایان بررسی های هیئت به شورای نگهبان قانون اساسی منعکس می شود.

در این جلسه، علاوه بر دبیر مجمع و سایر اعضای هیئت عالی نظارت مجمع، حجت الاسلام و المسلمین دکتر بحرینی از کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، دکتر عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرکل امور مجلس بانک مرکزی، نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهشهای مجلس حضور داشتند.

هیئت عالی نظارت مجمع، امروز چهارشنبه 30 آذرماه و روز شنبه 3دیماه، جلسه خواهد داشت و طبق دستور به ادامه بررسی طرح«بانک مرکزی» و همچنین مصوبه مجلس درباره«اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری» و لایحه دو فوریتی «اصلاح ماده 10 قانون ساماندهی صعنت خودرو» خواهد پرداخت.


گزارش خطا
ارسال نظر