با حضور دکتر محمدباقر ذوالقدر برگزار شد؛

جلسه کمیسیون های دبیرخانه برای بازنگری سیاست های کلی «منابع طبیعی»


کد خبر: 1826
با حضور دکتر محمدباقر ذوالقدر و روسای کمیسیون های دبیرخانه مجمع، نشست بررسی و بازنگری در سیاست‌های کلی منابع طبیعی برگزار شد.




 به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، جلسه مشترک روسای کمیسیون های دبیرخانه مجمع با موضوع بازنگری در سیاست های کلی منابع طبیعی صبح یکشنبه چهارم دیماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

در این جلسه مهندس سعیدی کیا، رئیس کمیسیون زیربنایی و تولیدی دبیرخانه مجمع و دکتر مجابی دبیر کمیته آب، محیط زیست و منابع طبیعی، گزارشی از روند بررسی سیاست های کلی فعلی در بخش منابع طبیعی و بندهای پیشنهادی این کمیسیون را ارائه دادند.


در ادامه دکتر ذوالقدر با تشریح فرایند بازنگری سیاست های کلی و مرور تعریف و ویژگی های سیاست های کلی و ساختار و اجزاء این سند سیاستی و با اشاره به اهمیت موضوع منابع طبیعی در مجموعه سیاست‌های کلی گفت: بر اساس تعریف «منابع طبیعی، دارایی های طبیعی(مواد خام) موجود در طبیعت هستند که علاوه بر تجدیدشونده بودن، می توانند برای تولید و مصرف اقتصادی مورد استفاده قرار گیرند.» که مهمترین آن عبارتند از «منابع خاک، منابع آب، منابع مرتع و جنگل»که در این جلسه تعریف منابع طبیعی و مصادیق آن مورد تائید حاضرین قرار گرفت و مقرر شد کمیسیون زیربنایی و تولیدی، بندهای سیاست های کلی منابع طبیعی را با عنایت به موارد فوق، بازنویسی و در جلسات آینده ارائه نماید.


گزارش خطا
ارسال نظر