در کمیسیون حقوقی و قضائی مجمع صورت گرفت؛

بررسی موارد اختلافی مصوبه اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری


کد خبر: 1870
کمیسیون حقوقی و قضائی مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر روز چهارشنبه دهم اسفندماه 1401 به ریاست حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای تشکیل جلسه داد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضائی مجمع، مصوبه اصلاح قانون تشکیلات آئین دادرسی دیوان عدالت اداری، اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، مورد بررسی قرار گرفت.

اعضای جلسه پس از استماع نظر شورای نگهبان و مجلس و بررسی ماده 84 این مصوبه با عنایت به نظر هیئت عالی نظارت مجمع در خصوص طرح یادشده، مصوبه مجلس را که شورای نگهبان مغایر بند دوم اصل 110 قانون اساسی دانسته بود و همچنین تبصره 4 ماده 10این مصوبه در خصوص صلاحیت دیوان عدالت اداری در رسیدگی به تظلمات نسبت به مصوبات و تصمیمات نهادهای عمومی غیردولتی، نظر شورای نگهبان را تایید کردند و در هر دو مورد یادشده، کمیسیون حقوقی و قضائی مجمع، نظر مجلس شورای اسلامی را مطابق مصلحت تشخیص نداد. این موضوع می بایست در اولین جلسه شورای مجمع تشخیص به تصویب اعضای مجمع برسد.

در این جلسه، آیت الله محسن اراکی، حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی، مهندس سید مرتضی نبوی، دکتر علی لاریجانی، دکتر عباسعلی کدخدایی از اعضای مجمع و دکتر محمد دهقان، معاون حقوقی دولت و نمایندگانی از شورای نگهبان و دیوان عدالت اداری حضور داشتند و دیدگاه های خود را بیان کردند.


گزارش خطا
ارسال نظر