در ششمین جلسه کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع صورت گرفت

ادامه تدوین و تصویب پیش نویس سیاست های کلی توسعه دریامحور


کد خبر: 1871
کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ششمین جلسه خود را برای تصویب پیش نویس سیاست های کلی توسعه دریامحور، برگزار کرد.



به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز شنبه 13 اسفندماه 1401، کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر غلامرضا مصباحی مقدم، تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم، با تبریک اعیاد شعبانیه و اظهار خرسندی از آغاز بررسی سیاست های کلی توسعه دریامحور در مجمع گفت: توسعه ای مطلوب است که اثر انتشاری داشته باشد و بر پیرامون خودش تاثیر بگذارد. لازم است که در توسعه دریامحور نیز به مردم منطقه و نیروهای بومی و جوامع محلی توجه شود. توجه این سیاست ها به نیروهای محلی، حاوی یک پیام مهم است که در توسعه این مناطق از نقش سازنده آنها غفلت نشده است.

دکتر محمدباقر ذوالقدر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: به دلیل ابعاد اجتماعی موضوع و توجه به رفع محرومیت و پیشرفت مناطق ساحلی بویژه در سواحل جنوب کشور، تاکید داریم که حمایت از سرمایه گذاران بومی و محلی در طرح های توسعه ای و حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط منطقه، در این سیاست، برجسته شود.

با رای اعضای کمیسیون، «حمایت از سرمایه گذاران بومی و محلی در طرح های توسعه ای و فعالان اقتصادی و همچنین بنگاه های کوچک و متوسط جوامع محلی در حوزه های مختلف از جمله صیادی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری» به عنوان بند ششم از سیاست های کلی دریامحور مصوب شد.
در ادامه با رای و تصویب اعضای کمیسیون در بند اول این سیاست ها، عبارت «ایجاد ¬چند قطب پیشران توسعه ای» جایگزین «قطب های اقتصادی پیشران» شد.

در این جلسه، دکتر محمدباقر ذوالقدر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجید انصاری، دکتر علی اکبر احمدیان، دکتر سعید جلیلی، مهندس محمدرضا باهنر، از اعضای مجمع و نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای توسعه مکران و دکتر حسین رضایی، مشاور فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین جمعی از روسای کمیته های کمیسیون زیربنایی و تولیدی دبیرخانه حاضر بودند و نظرات خود را درباره مباحث مطرح شده، ارائه کردند.

ادامه بررسی پیشنهادهای تکمیلی از جمله «تامین آب مورد نیاز کشور از دریا» و «ممنوعیت احداث صنایع و کشاورزی آب بر در خارج از سواحل» و بحث های کارشناسی مربوطه، به جلسه بعد کمیسیون موکول شد.


گزارش خطا
ارسال نظر